Darmowa dostawa od 400,00 zł
Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

Jak zwiększyć sprzedaż przez porównywarki cen?

Jak zwiększyć sprzedaż przez porównywarki cen?

Najlepszy klient to ten, który już wie, że chce kupić Twój produkt. Nie musisz go przekonywać, a jedynie pozwolić mu się znaleźć. A gdzie kupujący szukają dobrych oferty w internecie?

W porównywarkach cenowych.

Dla Twojego sklepu to jedna ze skuteczniejszych metod promocji i wygenerowania ruchu. Wspomagając sprzedaż przez porównywarki cen, skutecznie zwiększysz swoje zyski. Jak to zrobić dobrze? Czytaj dalej, a wszystkiego się dowiesz.

Porównywarki cenowe a rynek e-commerce

Zacznijmy od podstaw: czym są porównywarki cenowe? To agregaty ofert, w których klienci w jednym miejscu mogą obejrzeć produkty z różnych sklepów. W Polsce cieszą się dużą popularnością i szybko wzbogaciły się o dodatkowe funkcjonalności, takie jak zbieranie opinii o sklepach internetowych czy nawet zakupy bezpośrednio z platformy. Okazały się też być skutecznym narzędziem marketingowym dla sprzedawców działających w e-commerce.

Najpopularniejsze na polskim rynku są w tym momencie porównywarki:

  • Ceneo.pl
  • Skąpiec.pl
  • Nokaut.pl
  • Okazje.info.pl  

Każdego dnia korzystają z nich miliony potencjalnych kupujących. Ceneo podaje, że ich witrynę odwiedza 23 miliony użytkowników miesięcznie, a Skąpiec chwali się 18 milionami odsłon w takim samym czasie. To ogromny potencjał. Jeśli Twojego sklepu nie ma w tych porównywarkach, tracisz szansę na dotarcie do ogromnej grupy kupujących.

Dodanie oferty sklepu do porównywarki jest płatne, ale w większości przypadków to wydatek, który szybko się zwraca. Większość tego typu serwisów rozlicza się w modelu CPC, czyli cost per click. Dzięki temu płacisz tylko za oferty, które przekierowały nabywcę do Twojego sklepu, podobnie jak w Google Ads. Jednak w przeciwieństwie do reklam w wyszukiwarce porównywarki skuteczniej zwiększają sprzedaż.

Co zyska na tym Twój sklep internetowy?

  • Wysoki współczynnik konwersji - dzięki porównywarkom cen docierasz do klientów na końcowym etapie ich ścieżki zakupowej. Właśnie dlatego kliknięcie oferty Twojego sklepu dużo częściej kończy się udaną transakcją niż gdy kupujący trafi tam wprost z Google.

  • Zbieranie opinii - większość agregatów ofert prosi kupujących o wystawienie oceny sklepu w serwisie. Dla przykładu Ceneo używa do tego Zaufanych Opinii, a Skąpiec - Opineo. Dla Ciebie to dodatkowa okazja do wzmocnienia swojej marki.

  • Wyższa pozycja Twojego sklepu w Google - gdy Twoja oferta znajdzie się na liście rozpoznawalnej porównywarki cenowej, automatycznie pojawi się wyżej w wynikach wyszukiwania.

  • Dodatkowe narzędzia do promocji sklepu takie jak monitoring konkurencji, remarketing, czy w przypadku Nokaut.pl - Google Shopping Ads pozwolą Ci dotrzeć do kolejnych nabywców.

  • Brak abonamentu i bezpłatna rejestracja, dzięki czemu próg wejścia jest znikomy. Ponadto większość porównywarek umożliwia płatności w systemie prepaid. Jest to niezwykle korzystne dla małych sklepów, które obawiają się niespodziewanych kosztów.

Jak korzystać z porównywarek cen?

Oferty sklepów internetowych nie pojawiają się w porównywarkach cenowych automatycznie. Konieczna jest integracja. Ta na szczęście jest bardzo prosta, a do tego bezpłatna.

  1. Zarejestruj się w wybranej porównywarce np. w Ceneo, Nokaut albo Okazje.info. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by korzystać z nich wszystkich.

  2. W panelu administracyjnym sklepu internetowego przejdź do modułu integracji. Tam wygenerujesz plik XML zawierający informacje o produktach i cenach w Twoim sklepie.

  3. Skonfiguruj integrację. Zacznij od wgrania pliku XML i postępuj zgodnie z instrukcjami w wybranych porównywarkach cen.  

Teraz wystarczy monitorować wygenerowany ruch i zestawić go z kosztami pozyskania sprzedaży. Możesz w ten sposób optymalizować wyniki, na przykład dodając do porównywarki jedynie produkty o wysokiej marży.

Jak sprzedawać więcej z porównywarką cen?

Wcale nie musisz mieć najniższych cen. Klienci niekoniecznie szukają w porównywarkach najtańszych produktów. Zamiast tego coraz częściej wybierają konkurencyjne oferty w rozpoznawalnych sklepach. Dlatego postaraj się o to, by Twoja marka kojarzyła się kupującym z jakością i bezpiecznymi zakupami.

Jak to zrobić?

  • Zadbaj o pozytywne opinie o sklepie. Im więcej ich będzie, tym lepiej wypadniesz na tle konkurencji.
  • Buduj rozpoznawalność marki. Skorzystaj z płatnych narzędzi, które oferuje porównywarka cenowa. Promuj się podczas specjalnych akcji, wykorzystaj banery i widżety.
  • Zwiększ atrakcyjność produktów na liście. Przyciągnij uwagę użytkowników przez podświetlenia i ramki, w opisie dodaj korzyści takie jak darmowa dostawa czy rabat.  

Pamiętaj również, że w modelu CPC pozycja Twojego produktu na liście zależy od stawki za kliknięcie. Im więcej jesteś w stanie zapłacić, tym wyżej wyświetli się Twoja oferta.

Zwiększ obroty swojego sklepu internetowego

Sprzedając przez porównywarki cen, możesz dotrzeć do nowych klientów, wypromować sklep i w krótkim czasie zwiększyć zysk swojego biznesu e-commerce. Pamiętaj jednak, by trzymać rękę na pulsie i stale monitorować ruch wygenerowany przez porównywarkę. W ten sposób szybko zwrócą się środki, które zainwestujesz w tę promocję.

Pokaż więcej wpisów z Czerwiec 2021

Dbamy o Twoją prywatność

Sklep korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zamknij
pixel