Darmowa dostawa od 400,00 zł
Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

Dropshipping - 4 najczęstsze błędy i jak ich uniknąć?

Dropshipping - 4 najczęstsze błędy i jak ich uniknąć?

Nie ma prostszej metody prowadzenia sklepu internetowego niż dropshipping. W końcu w tym modelu nie kupujesz z wyprzedzeniem towaru, nie prowadzisz magazynu, a hurtownia wyręcza Cię w wysyłce zamówień. Jednak żaden model sprzedaży nie jest pozbawiony pułapek, ale na szczęście wielu możesz uniknąć. 

Przekonaj się, jakie są najczęstsze błędy właścicieli sklepów internetowych stosujących dropshipping. Sprawdź, czy nie masz ich na sumieniu oraz co zrobić, by ich uniknąć.

1. Wybór niewłaściwej hurtowni

To grzech numer jeden wśród najczęściej pojawiających się błędów. A przecież od dostawcy w dropshippingu zależy tak wiele. W końcu to hurtownia realizuje zamówienia klientów w Twoim imieniu. Jeśli nabywcy będą długo czekać na swoje zakupy lub dostaną niekompletne przesyłki, wpłynie to na reputację Twojego sklepu. To Tobie, nie hurtowni, wystawią negatywną opinię. Warunki współpracy, które wynegocjujesz, zaważą także na wysokości Twoich zarobków.

Jak rozwiązać ten problem?

To wydaje się banalne - nawiązać współpracę z odpowiednim dostawcą. Przyjrzyj się dokładnie umowie, zanim zdecydujesz się ją podpisać. Tylko na co zwrócić uwagę, wybierając hurtownię do dropshippingu? Przede wszystkim upewnij się, że:

  • będziesz mógł oferować swoim klientom produkty wysokiej jakości - od tego zależy czy Twój sklep będzie postrzegany jako solidna marka;

  • towary dotrą do adresata maksymalnie w ciągu 2-3 dni i będą odpowiednio zabezpieczone;

  • dostępność produktów w Twoim e-sklepie będzie aktualizowana na bieżąco i zgodna z faktycznym stanem magazynowym;

  • nie będziesz musiał sam obsługiwać zwrotów i reklamacji oraz przechowywać produktów odesłanych przez nabywców;

  • dostaniesz rabat hurtowy, który pozwoli Ci osiągnąć zadowalające Cię zyski.

2. Zbyt wysoka marża w sklepie internetowym

Niestety, wysokie ceny nie są Twoim przyjacielem. Zwłaszcza na początku prowadzenia sprzedaży internetowej. Zanim uda Ci się przekonać do siebie klientów, zdobyć ich zaufanie i wypracować sporo pozytywnych opinii - musisz postawić na konkurencyjność.

Problem w tym, że większość hurtowni do dropshippingu zaproponuje Ci korzystniejsze rabaty dopiero po zamówieniu określonej ilości towarów. A bez nich jedyny sposób, by obniżyć cenę w sklepie, to zmniejszyć marżę. Ale czy to oznacza, że przez pierwsze tygodnie, czy miesiące jesteś skazany na niskie przychody? Niekoniecznie!

Jak rozwiązać ten problem?

Poszukaj partnera, który już na starcie zaproponuje Ci rabaty hurtowe. U nas klienci otrzymują zniżki na zakup pojedynczych sztuk produktów, bez osiągania żadnych progów sprzedaży. Zobacz, jak wygląda dropshipping w Sollux Lighting.

3. Brak inwestycji w promocję sklepu internetowego

Dropshipping ułatwia sprzedaż online, ale nie uwalnia Cię całkowicie od pracy. Jednym z zadań, które pozostaje na Twoich barkach, jest promocja Twojego sklepu internetowego. Możesz oczywiście pozyskiwać nowych klientów, korzystając z darmowych narzędzi. Ale to na pewno zajmie Ci dużo czasu. A gorzka prawda jest taka, że nie da się odnieść sukcesu w e-commerce, nie wydając na reklamę ani złotówki.

Jak rozwiązać ten problem?

Dropshipping nie wymaga inwestycji w towar ani magazyn. Wykorzystaj więc zaoszczędzony budżet na poszerzenie zasięgu Twojego e-sklepu:

  • zainwestuj w GoogleAds - to jedno ze skuteczniejszych narzędzi promocji strony w internecie;

  • zoptymalizuj swój sklep pod kątem SEO i zadbaj o pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach;

  • pokaż się w social media, załóż konto na Instagramie czy wypróbuj reklamy na Facebooku;

  • załóż firmowego bloga i spróbuj dotrzeć do nowych odbiorców przez content marketing.

4. Brak kontaktu z klientem

Poza promocją sklepu, obsługa klienta to Twoje drugie najważniejsze zadanie. Jeśli ją zaniedbujesz, popełniasz poważny błąd. Zaangażowana postawa i reagowanie na potrzeby kupujących pomoże Ci zbudować zaufanie do Twojej marki. W ten sposób zdobędziesz pozytywne opinie klientów, a te bezpośrednio przełożą się na zwiększenie sprzedaży.

Jak rozwiązać ten problem?

  • Wyślij mail do klienta po każdej zmianie statusu zamówienia, by go o niej poinformować. Upewnij go, że otrzymałeś jego wpłatę i udostępnij numer do śledzenia przesyłki. Prowadź go za rękę przez cały proces zakupowy.

  • Odpowiadaj na pytania klientów - czy są to maile z prośbą o szczegóły dotyczące produktów, czy komentarze w social media. Udzielaj informacji na bieżąco i nie każ klientom czekać, bo skierują się do konkurencji.

  • Wchodź w interakcje w mediach społecznościowych i staraj się budować relacje ze swoimi klientami. Pytaj ich o zdanie na temat swojej oferty, organizuj ankiety czy konkursy - wszystko, co pozwoli zwiększyć ich zaangażowanie.

  • Dziel się wiedzą na blogu - oczywiście dotyczącą produktów, które sprzedajesz. Prowadzisz sklep internetowy z oświetleniem? Napisz artykuł i udziel praktycznych porad, jak dobrać odpowiednie oprawy do stylu wnętrza. Daj swoim klientom realną wartość, a nie będą mieli wątpliwości, by zrobić zakupy właśnie u Ciebie.

Sklep internetowy w dropshippingu - zrób to dobrze

Jeśli wybierzesz właściwą hurtownię, zadbasz o promocję strony i sprawisz, by Twój klient czuł się wyjątkowo, jesteś na właściwej drodze do sukcesu w e-commerce. Z tą wiedzą możesz prowadzić dobrze zarabiający sklep przez dropshipping i najczęstsze błędy ominąć z daleka.

Pokaż więcej wpisów z Maj 2021

Dbamy o Twoją prywatność

Sklep korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zamknij
pixel